Nacelle - Gondola(t)

Nézem a világot, próbálom megérteni, és igyekszem tanácsokat adni, ha rossz irányba halad.

Utolsó kommentek

Bannerek, meg képes linkek

Ugye ez csak vicc? UGYE?!

Címkék

adél (7) aggódás (6) aktuális (21) állatok (4) áltudomány (1) ambivalencia (1) and (1) angol (1) assembly (1) beszélgetés (3) beton (1) bölcsész (1) book (1) coca cola (1) creative ezine (1) család (1) csatorna (1) csoda (4) cyanide (1) dollár (1) éjszaka (4) elmúlás (4) energia (1) építkezés (2) érdekes (10) explosm.net (1) fa (1) facebook (1) fákk (1) félelem (6) fenyő (1) film (1) filozófia (6) firefox (1) gmail (1) happiness (1) hasznos (6) házi (1) hello (1) hold (1) href.hu (1) hülyeség (3) ig nobel díj (1) inspiráció (1) interaktív (1) internet (3) írás (2) ismeretlen (1) játék (1) java (1) javascript (2) jelek (1) jövő (4) karácsony (1) képregény (2) kiwi (1) közmondás (1) labor (1) lány (2) laptop (1) leadandó (1) love is in the air de nagyon (1) meglepetés (1) melankólia (1) mérés (2) mexikói (1) miért (6) mikró (1) msn (2) múzeum (1) napló (10) nyár (1) nyuszi (1) pc weenies (1) piton (1) politika (1) programozás (1) pszichológia (6) random (2) réka (1) remény (8) repülés (1) reveláció (2) rövidítés (1) social networking (3) spam (1) subway (1) sün (1) szakítás (1) szendvics (1) szennyvíz (1) szerelem (5) szeretet (1) szociológia (1) szoftlab (1) szünet (1) tanulás (1) tányér (1) tapasztalat (6) tinyurl (1) történelem (1) tudomány (3) tutorial (1) ubuntu (2) ünnep (1) űr (1) urban dictionary (1) url (1) vendégség (1) vers (2) verseny (1) veszély (1) vicc (2) videó (1) világ (1) villamos (1) webhelyek (1) wikipédia (1) world (1) xkcd (1) zene (2) zh (2) Címkefelhő

Hónapfordulós versek, képek, miegymás

2010.03.13. 21:55 | Zovits | Szólj hozzá!

Hát íme. Úgy döntöttem, összeszedem egy csokorba mindazt, ami annak idején annyi örömet okozott, és ami mostanra már csak egy-egy bejegyzés a naplómban. Itt még megtalálható lesz, ha valaki keresné, de a blogbejegyzések közül törlöm őket. Ideje továbblépni.

Douglas Adams után szabadon: Viszlát, és kösz a csókokat!


2008.06.29. 18:52

Címkék: adél vers szerelem

Vers egyvalakinek

 

Rainer Maria Rilke

A szerelmes lány

Így igaz, vágyom utánad. Ejtem,
elvesztem kezemből önmagam,
nem remélve, hogy tagadni merjem,
azt, mi tőled árad rezzenetlen,
és komoly, merő, rokontalan.

...rég: ó, mily Egy voltam, semmi engem
el nem árult és nem szólított,
mint a kőé, olyan volt a csendem,
mely fölött a forrás átcsobog.

Ám e lassú, párhetes tavaszban
engemet a néma, öntudatlan
évről most letörtek könnyedén.
Összezárva, langyos, árva létem
most valaki tartja a kezében,
s nem tudja, tegnap mi voltam én.

(fordította: Nemes Nagy Ágnes)

Így igaz.


2008.07.04. 12:51

Címkék: adél vers szerelem

Újabb vers, ugyanannak a valakinek

 

Buda Ferenc

Ne rejtőzz el...

Ne rejtőzz el, úgyis látlak!
Rádcsukom a szempillámat.
Benn zörömbölsz a szívemben,
s elsimulsz a tenyeremben,
s elsimulsz az arcom bőrén,
mint vadvizen a verőfény.
Nagyon jó vagy, jó meleg vagy,
nagyon jó így, hogy velem vagy.
Mindenekben megtalállak,
s öröm markol meg, ha látlak.
Nézz rám, szólok a szemednek,
ne fuss el, nagyon szeretlek!


 

2008.07.18. 03:42

Címkék: adél vers szerelem shakespeare szonett

Világirodalmi remekművek, melyek mondandójával még egyet is értek rovat

 

William Shakespeare:

LXXV. szonett

Az vagy nekem, mi testnek a kenyér
s tavaszi zápor fűszere a földnek;
lelkem miattad örök harcban él,
mint a fösvény, kit pénze gondja öl meg;
csupa fény és boldogság büszke elmém,
majd fél: az idő ellop, eltemet;
csak az enyém légy, néha azt szeretném,
majd, hogy a világ lássa kincsemet;
arcod varázsa csordultig betölt,
s egy pillantásodért is sorvadok;
nincs más, nem is akarok más gyönyört,
csak amit tőled kaptam s még kapok.

Koldus-szegény királyi gazdagon,
részeg vagyok és mindig szomjazom.

(fordította: Szabó Lõrinc)

Az én kis Liámnak sok szeretettel...


2008.09.20. 23:45

Címkék: adél hónapforduló szerelem vers

Huszonegyedike alkalmából

 

Szabó Lőrinc

Szeretlek

Szeretlek, szeretlek, szeretlek,
egész nap kutatlak, kereslek,
egész nap sírok a testedért,
szomorú kedves a kedvesért,
egész nap csókolom testedet,
csókolom minden percedet.

Minden percedet csókolom,
nem múlik ízed az ajkamon,
csókolom a földet, ahol jársz,
csókolom a percet, mikor vársz,
messziről kutatlak, kereslek,
szeretlek, szeretlek, szeretlek.

Az elmúlt 3 hónapra :)


2008.11.21. 00:05

Címkék: adél aktuális szerelem vers

Az elmúlt öt hónapra, az eljövő hatodikra, a szalagra, és kettőnkre

 

Kedves Adél!

Ebben a hónapban arra gondoltam, hogy kis hazánk gazdag népköltészetéből próbálok gyűjteni egy csokorra valót, hogy érzéseimet Feléd közvetítsék. Fogadd hát olyan szeretettel, ahogy Neked válogattam :)

------------------

Magas a Nógradvár teteje,
Nem lehet kilátni belőle.
Bárcsak egy madárszót sej, ha hallanék,
Kivel a babámnak üzennék.

Nem üzennék én neki egyebet:
Vállára hajtanám fejemet.
Vállára hajtanám a bús fejemet,
Megvigasztalnám a szívemet.

Akkor szép az erdő, mikor zöld,
Mikor a vadgalamb benne költ.
Mert az a vadgalamb olyan, mint a lány,
Akiért a legény szíve nagyon fáj.

------------------

Kiöntött a Tisza a partjára,
Kis pej lovam térdig jár a sárba',
Sáros kantárszára a kezembe',
Gyere kis angyalom az ölembe.

Azért, hogy én ilyen sárga vagyok,
Ne hidd rózsám, hogy én beteg vagyok.
Megsárgított engem a szerelem,
Nálad nélkül mit ér az életem!

------------------

A fiastyúk, a fiastyúk magasan áll az égen,
Jaj de hideg, jaj de hideg van ezen a vidéken.
Szól a kakas, hajnal hasad, csípős hideg szél támad,
Sej de azért, mégis, azért nem hagyom a babámat.

Nincs oly szép lány, nincs oly szép lány kerek e nagy világon,
Mint amilyen, mint amilyen te vagy édes galambom.
Piros orcád, rózsás orcád tőlem hát ne takard el,
Tekints reám, tekints reám gyönyörű két szemeddel!

------------------

Esik eső karikára,
Barna legény kalapjára.
Tilos a szerelem, a babám ölelem,
Mert én igazán szeretem.

------------------

Juhászkutyák ugatnak,
Talán meg is harapnak.
Ne félj, szőke babám, nem hagylak,
Subám alá takarlak.

Vékony deszka kerítés,
Átlátszik az ölelés.
Ölelj, szőke babám, kedvedre,
Nem hányom a szemedre!

------------------

Ez a kislány gyöngyöt fűz.
Ég a szeme, mint a tűz.
Ha az enyém úgy égne,
Hajaja, szőke leány szeretne.

Nincs édesebb, mint a méz,
Ki kit szeret, arra néz.
Lám én szőkét szeretek,
Csuhaja, ha ránézek, nevetek

------------------

Ha te elmégy, én is el,
Nem maradok tőled el.
Úgy ám, kis galambom, úgy úgy, úgy,
Ha te szeretesz, én is úgy.

Ha te kimégy, én is ki,
Megölellek odaki.
Úgy ám, kis galambom, úgy, úgy, úgy,
Ha te szeretsz, én is úgy.

Ha te bemégy, én is be,
Megcsókollak odabe.
Úgy ám, kis galambom, úgy, úgy, úgy,
Ha te szeretsz, én is úgy.

Ha te meghalsz, én is meg,
Hogy az Isten áldjon meg.
Úgy ám, kis galambom, úgy, úgy, úgy,
Ha te szeretsz, én is úgy.

------------------

Sok boldogságot, szerelmem!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


2008.12.21. 15:54

Címkék: {nincsenek, valószínűleg elfelejtettem :D}

3×61

 

A prímtényezős felbontása a 183-nak.

Válaszok az esetlegesen felmerülő kérdésekre:

  • Mi az a prímtényezős felbontás?

    A számelmélet alaptétele értelmében minden, egynél nagyobb egész szám pontosan egyféleképpen bontható fel prímszámok szorzatára.
     
  • Mi az a prímszám?

    A prímszámok olyan természetes számok, amik csak eggyel és önmagukkal oszthatóak. Például ezek.
     
  • Mi az a természetes szám?

    A természetes számok a nemnegatív egész számok. Egy egyszerű példával, egy papírra tollal csak természetes számnyi pontot tehetsz. Nem rajzolhatsz fél pontot, sem negatív pontot. Kötekedők kíméljenek :)
     
  • Miért pont 183?

    Már vártam ezt a kérdést :)
    Pontosan azért, mert 183 nappal ezelőtt ismertem meg a Föld legcsodálatosabb lányát. (A Földön kívüli lányokról nincs értékelhető adat, de nem hinném, hogy bármelyiket is egy napon lehetne említeni Adéllal.) És 183 napja élek Vele a hetedik mennyországban, ami a boldogságot illeti. Ami pont hat hónap, azaz fél év.

Boldog feledik évfordulót, szerelmem!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


2009.02.14. 06:39

 

A szerelem ünnepe

 

Egy finn ezt mondaná:

Minä rakastan sinua!

Egy holland ezt mondaná:

Ik hou van jou!

Egy japán ezt mondaná:

Kimi o ai shiteru!

Egy spanyol ezt mondaná:

Te amo!

Egy francia ezt mondaná:

Je t'aime!

Egy német ezt mondaná:

Ich liebe Dich!

Egy angol ezt mondaná:

I love you!

Bartalis János ezt mondaná:

Várlak, hogy itt légy,
hogy eljöjj és megörvendeztess.
Várom a lombzajt.
Várom a harmatcseppek
piciny csengetését.
Várom az apró füvek suttogását.
Várlak Téged!...

Johannes Hadlaub ezt mondaná:

Ketten, kedvesem meg én
kint a Bétune erdejében
sétáltunk kedd éjjelén
s játszottunk a holdsütésben,
míg megvirradott,
s a pacsirta szólt legott:
"Induljatok már haza"
s néki így szólt rá szava:
"Nem reggel ez
tested oly szép, sudár,
szeress, szeress,
hazudik a madár."

Hozzám simult könnyedén,
s nem sokat szabódtam én sem.
Hármat csókolt szépszerén,
s visszaadni én se féltem.
Így mulattatott,
S azt kívántuk volna ott,
bár száz évig tartana,
éj maradna, s szólana:
"Nem reggel ez,
tested oly szép, sudár,
szeress, szeress,
hazudik a madár."

Goethe ezt mondaná:


Bár volnék fürge hal,
mely táncol és nyilall.
Ülnél a horognál,
Engemet kifognál.
Bár volnék fürge hal,
Mely táncol és nyilall.

Bár volnék drága ló,
Kisasszonynak való,
Vagy hintód, mely ölében
Útra vinne szépen.
Bár volnék drága ló,
Kisasszonynak való.

Bár volnék én arany,
Szolgád untalan.
Kiadnál s mindig újra
Visszatérnék gurulva.
Bár volnék én arany,
Szolgád untalan.

Volnék hű, szüntelen,
S újulna kedvesem.
Igéretem kötözne,
Otthon ülnék örökre.
Volnék hű, szüntelen,
S újulna kedvesem.

Bár volnék öreg,
Ráncos és hideg;
Bármit megtagadnál,
Az se volna baj már.
Bár volnék öreg,
Ráncos és hideg.

Bár volnék majom,
Mókás, víg nagyon;
Fájna valami néha;
Elűzné azt a tréfa.
Bár volnék majom,
Mókás, víg nagyon.

Volnék bárányszelíd,
Oroszlán, büszke szív;
Hiúz-szemmel figyelnék,
Szereznék róka-elmét.
Volnék bárányszelíd,
Oroszlán, büszke szív.

Volnék bármilyen,
Tiéd volnék, szivem,
Királyi adománnyal
Adnám magam által.
Volnék bármilyen,
Tiéd volnék, szivem.

De én csak én vagyok,
Vedd, amit adhatok!
És ha tán kevesled,
Fess magadnak te szebbet.
Mert én csak én vagyok,
Vedd, amit adhatok.

Én csak ennyit mondanék:

Szeretlek!

 

Meg még annyit, hogy sok sikert, édes egyetlen szerelmem, és már csak annyit, hogy gyógyulj meg mihamarabb, mert nagyon hiányzol...


2009.02.21. 05:47

Címkék: {Már megint nincs...}

Ajándék szóviccnek ne nézd a fogát

Vagy ajándék gráfnak ne nézd a fokát.

Vagy ajándék lónak ne nézd a fókát.

Vagy...

Egyszóval gáz van, babám. Merthogy milyen jól elterveztük, hogy február 21-e leend vala, ekkor elmegyünk édeskettesben öltönyösen-szépruhásan a Centrál Színházba, megnézni az Avenue Q-t, aztán esetleg megünnepeljük a nyolcadik hónapfordulónkat. Már meg is voltak a jegyek, amikor egyszercsak jött a hír, hogy lelkem virágoskertjének egyetlen tulipánja beteg, és nem tudni, meggyógyul-e a nagy napra.

Aztán 20-án kiderült: nem.

És kábé ugyanakkor jött egy másik, ámbátor ehhez kapcsolódó hír is: az Avenue Q február 21-ei előadása betegség miatt elmarad.

Na ekkor már tényleg orbitális ófakk. Merthogy ez nem olyan előadás, amit X héten át heti néhány (1<néhány<7) alkalommal játszanak, nem, dehogy, az túl egyszerű lenne. Mertháthogyugye van a 21-ei előadás, szombat este. Ez marad el (a 22-ei, vasárnapi mellett, de az amúgy is ki volt zárva a másnapi hétkezdet miatt), erre volt jegyünk (2 db). Aztán a következő alkalom február 28-a, amikor is DrWu táborban leszek (seniorgárdás rendezvény, itt fogom élesben kipróbálni a zombis játékot, ha minden jól megy), szóval ez is kilőve. Ezután jön a naptárban március 6-ai előadás, pénteken, amikorra is Adél hívott meg az ún. István Gálára. Majd jön március 12, csütörtök, ami szintén esélytelen, és végül a legkésőbbi ismert előadásidőpont: március 31, kedd. Óhogyaza.

Ami annyit jelent, hogy három lehetőségünk van.

1. Visszaváltom a jegyeket, és István Gála.

2. Áthelyeztetem a jegyeket 6-ára, és Avenue Q.

3. Visszaváltom a jegyeket, és elkérem Adélt a szüleitől "színházba", de konkrétan senkinek nem kell tudnia, hogy annyira nem színházban voltunk...

Már csak a fenti három közül kellene dönteni.

De addig is, itt egy kis ajándék valakinek, aki sejti, hogy neki szánom :)

@)-'-,---

^^^^^^^^
Ez amúgy egy szál rózsa szeretne lenni, a nevében is elnézést kérek. De cserébe rá lehet kattintani ;)


2009.04.21. 07:31

Címkék: adél aktuális szerelem

Tíz

 

Bizony, ez már a tizedik huszonegyedike kétezernyolc hatodik hónapja óta...

Levelem imígyen szól hát:

Kedves Lyám!

Szedd tavasz virágát,
Egy csokorba össze,
Rózsát is tégy, nefelejcset
Egyet-egyet közbe.
Tekints néha e csokorra ,
Látni fogsz távolba,
Eszedbe fog jutni ,
Ki e pár sort írta.

Mert Te is tudod, hogy

Sokat gondol valaki rád,
Mikor nem is érzed.
S hogy a szívem néha fáj...
Nem is olyan vétek.
Veled lennék lépten nyomon
S a tavaszi fényben
Elsuttognám csöndesen,
Hogy meghalnék érted...

Boldog hónapfordulót és millió csókot, kistigrincsem!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


2009.05.21. 04:20

Címkék: adél aktuális szerelem vers

Ubuntu 9.04

 

Avagy Jaunty Jackalope. Igen, ez (is) egy tradíció, az Ubuntu kiadások nevezéktana. A verziószám kényelmes módon a kiadás évét és hónapját jelzi (2009 április), a név pedig a [Melléknév Állat] formát követi, alliterál és ezenfelül ABC-rendben növekszik. A verziószámokról még annyit, hogy félévente, azaz 6 havonta jön új kiadás, ezért ezek az X.04 illetve az X.10 sémák egyikére illeszkednek.

Most, hogy sikerült ezzel a bevezetővel beljebb csalogatnom Téged, elmondhatom, hogy eszem ágában sem volt az Ubuntu nevezéktanát elemezni :)

Sokkal inkább egy verset és egy képet közölnék, mindkettőt egy bizonyos valakinek...

Tóth Árpád:
Esti sugárkoszorú (enyhe átköltéssel, ugye nem baj? '^_^)

Előttünk már hamvassá vált az út
És árnyak teste zuhant át a parkon,
De még finom, halk sugárkoszorút
Font hajad szőke lombjába az alkony:
Halvány, szelíd és komoly ragyogást,
Mely már alig volt fények földi mása,
S félig illattá s csenddé szűrte át
A dolgok esti lélekvándorlása.

Illattá s csenddé. Titkok illata
Fénylett hajadban s béke égi csendje,
És jó volt élni, mint ahogy soha,
S a fényt szemem beitta a szívembe:
Nem tudtam többé, hogy te vagy-e te,
Vagy áldott csipkebokor drága tested,
Melyben egy isten szállt a földre le
S lombjából felém az ő lelke reszket?

Igézve álltam, soká, csöndesen,
És percek mentek, ezredévek jöttek, -
Egyszerre csak megfogtad a kezem,
S alélt pilláim lassan felvetődtek,
És éreztem: szívembe visszatér,
És zuhogó, mély zenével ered meg,
Mint zsibbadt erek útjain a vér,
A földi érzés: mennyire szeretlek!

 

Ez a vers már csak azért is közel áll hozzám, mert anno irodalomból meg kellett tanulnom :) Pontosabban választhattam pár közül, de ez tetszett, így ezt tanultam meg :)

A kép pedig:

bit.ly/KM9Rh

Sok boldogságot és sikeres érettségit, szerelmünk tizenegyedik (hű, ez két kézen se fér már el :D) hónapja alkalmából!


2009.06.21. 03:13

Címkék: adél aktuális szerelem napló

MÉ pont ilyenkor van az érettségi?

 

Kedvesem!

Olyan hihetetlen, hogy így elszállt ez a tizenkét hónap...

És még hihetetlenebb, hogy egy évvel ezelőtt még nem is ismertelek... rossz is belegondolni :)

De még rosszabb, hogy pont ma nem lehetünk együtt... :(

De azért készültem én Neked valamivel ám :)

Méghozzá jóval többel, mint egy "sima" hónapfordulóra ;)

Csak győzd megtalálni :D


Az elsőt mondjuk pont nem kell olyan nagyon keresgélni :) Na de a többit?

Egy óráig szeretni valakit az állati.
Egy évig szeretni valakit az emberi.
Egy egész életen át szeretni valakit az angyali.
Egy egész életen át szeretni egyvalakit az isteni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


2009.09.21. 01:10

Címkék: {Nincs}

Én és a fűszeres darált sonka

 

Megjegyzés: Ez az azonos nevű poszt végéről került át ide.

Lábjegyzet: Van azonban egy másik viszony is, ami sokkal, de sokkal kellemesebb, és ami nem egy húsipari termékhez, de nem is egy marketingtechnikához kapcsolódik, hanem egy fantasztikus lányhoz, immáron 15 teljes hónapja :)
Boldog hónapfordulót, kedvesem!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zovits.blog.hu/api/trackback/id/tr501837675

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása